Augusta

Het verhaal van Augusta

  'Ze doen enorm hun best, nemen alle tijd voor je en zijn verschrikkelijk aardig'

Hoe bent u bij Protec terechtgekomen?
Mijn instrumentmaker, die ik erg goed vond, ging met pensioen. Hij werkte bij een instrumentmakerij ver van mijn woonplaats en ik kon kiezen: naar een collega van hem of van deze gelegenheid gebruik maken om een instrumentmakerij dichterbij te zoeken. Op de gok heb ik eigenlijk naar De Hoogstraat Orthopedietechniek gebeld en gevraagd of ik iemand van de directie kon spreken.

Kon u snel terecht bij ons?
Ik kreeg de directeur, Marcel Conradi aan de lijn en die stelde voor dat ik diezelfde dag naar de locatie in Amsterdam kon komen. Dat vond ik bijzonder snel en prettig. Ik vond het een bijzondere locatie met een mooie industriële inrichting.

Hoe verliep het eerste contact?
De directeur heeft mij diezelfde dag gezien en gesproken. Dat was een fijne ontmoeting. Hij heeft kennis van zaken en was natuurlijk ook ontzettend trots op de locatie in Amsterdam. Het gesprek liep vanzelf en er werd secuur naar mijn casus gekeken, hij bleef er die middag bij en was ook aanwezig bij het aanmeten. Hij voorzag geen enkel probleem, daar waar ik dat zelf wel zag, ik heb een lastige huid die snel problemen geeft. Ik vind dat je als cliënt goed moet aangeven wat er speelt en dan hoop je maar dat er goed naar geluisterd wordt.
Mijn prothese was echt aan vervanging toe en de aanwezige instrumentmakers bekeken secuur mijn looppatroon. Naast Marcel was er ook een jonge instrumentmaker en een loopcoach aanwezig.

Wat gebeurde er daarna?
Er is direct een afspraak gepland voor het maken van een nieuwe koker. Dat aanmeetproces ging op een andere manier dan ik gewend was; met kunsthars in plaats van gips. Ik vond het in eerste instantie geweldig, het ging allemaal anders en snel en zo’n koker ziet er erg mooi uit, zwart en met een mooie zachte rand. Natuurlijk moet je altijd even afwachten wat zo’n koker op de lange termijn doet, want je weet pas wat je hebt als je er een tijdje mee loopt. Ik loop er goed mee, absoluut, maar op dit moment speelt het huidprobleem mij weer parten.

Wat doet u zelf aan huidproblemen?
Ik heb van mijn instrumentmaker een pot honingzalf gekregen en gebruik ook huidverstevigende zalf. Ik heb vaak striemen op mijn been en voordat ik naar bed ga doe ik zalf op een schone gewassen huid. Een nieuwe liner trekt overigens altijd heel sterk aan je huid.

Wat vond u van onze dienstverlening?
Heel goed. Ik heb drie jonge instrumentmakers gezien. Het aanmeten werd door twee instrumentmakers samengedaan. Eén daarvan draagt zelf ook een prothese, dat vond ik uiteraard niet leuk voor hem, maar wel prettig voor de manier van communiceren. Je merkt dat hij weet waarover hij spreekt. Er was alle aandacht, de prothese werd direct goed uitgelijnd. Ze doen enorm hun best, nemen alle tijd voor je en zijn verschrikkelijk aardig. Er is na het passen ook een gangbeeldanalyse gemaakt van mijn manier van lopen. Daar werd secuur naar gekeken. Ik loop rechtop en goed. Aan mijn manier van lopen en mijn kracht ligt het niet. Zelfs de looptrainer, die ook aanwezig was, had niets op mijn manier van lopen aan te merken.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik tot nu toe zeer vriendelijk ontvangen ben en dat er moeite gedaan wordt om het goed te doen. Ik heb het idee dat het een hoogstaand bedrijf is.

Kunnen wij ook wat van u leren?
Zeker bij de ouder wordende cliënt gaan er andere problemen spelen; ik vind het belangrijk dat instrumentmakers daar rekening mee houden. De huid wordt over het algemeen wat dunner, de botten steken daardoor iets meer uit. Dat is bepalend voor de vorm van de koker. Luister op dat gebied goed naar de gebruiker van de prothese, die weet hoe een en ander voelt.
Ik heb tot nu toe weinig kritiek. Ik weet van mezelf dat ik een kritisch persoon ben, maar tot nu toe zie ik alleen maar mensen die heel erg hun best doen. Er worden goede materialen gebruikt en het is fijn dat je met een instrumentmaker in contact kunt komen die zelf ook een prothese draagt.

Meer ervaringen van klanten lezen? Klik hier.

Share by: