Robin

Het verhaal van Robin

 Robin liep na acht jaar met twee passende beenprothesen!  

Hoe heb jij de overstap ervaren?
Het was echt geweldig! Na acht jaar gedoe ging er een wereld voor me open. Ten eerste werd er vier uur de tijd voor me uitgetrokken door twee instrumentmakers. De directeur deed de voordeur op slot en we hadden de hele zaak voor ons drieën. Volledige aandacht, waar vind je dat nog? Aan het eind van de ochtend liep ik op twee proefprothesen zomaar los. Ik had een glimlach van oor tot oor. Ik kon weer lopen! En dat na acht jaar problemen met mijn kokers. Mijn dag kon niet meer stuk! En elke keer als ik weer aan die dag denk komt er een glimlach op mijn gezicht.

Je had acht jaar problemen gehad?
Ja, in 2011 zijn mijn beide benen geamputeerd boven de knie. Daarna begon een ongelooflijke zoektocht naar goede prothesen. Het lukte de vorige instrumentmakers waar ik klant was niet om die voor me te maken. Ik ben in die acht jaar bij twee instrumentmakerijen geweest, heb twaalf kokers gehad voor mijn rechterbeen en uiteindelijk is het niet gelukt me aan het lopen te krijgen. En dan kom je hier en dan sta je ineens op twee goed passende kokers. Bizar.

Je kon er direct goed mee lopen?
Ja dat was nog het meest verrassende. De kokers voelden meteen goed. Het is een ander soort koker. Deze koker zit minder hoog in je lies, waardoor je ook veel makkelijker kunt zitten. Je steunt niet op je zitbot, maar haalt de stabiliteit uit de druk van de liner om je stomp. Daar moet je even aan wennen, maar dat ging bij mij heel snel. Je hebt veel meer bewegingsvrijheid.
Mijn collega’s wisten niet wat ze zagen!
Ook op mijn werk vonden ze het heel bijzonder, sommige collega’s gaven me spontaan een knuffel. Ik liep weer! Ik vind het geweldig en fleur er helemaal van op. Ik voelde me bij Protec echt gezien. Ik voelde me geen nummer, maar een mens.


Hoe gaat het nu verder?
Ik ga nu looptraining volgen bij Frank Dik. Dat hoort bij de service. Ook dat vind ik heel bijzonder. En mijn instrumentmaker Kas komt dan zelfs even kijken, ondanks zijn drukke agenda. Ze zijn betrokken, kundig en nemen de tijd. Dat maakt het verschil!

Wat vindt u de meerwaarde van Protec?
Kant en klare service. Je komt, ze nemen de tijd, leggen veel uit, maken je prothese en je gaat weer weg. Hoe klantvriendelijk is dat!

Share by: